update en October Break

10 oktober 2017 - West Lafayette, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een blog geschreven heb, dus voordat ik zal vertellen over mijn reis van het weekend zal ik een korte update geven.

Mijn meeste vakken zijn nog altijd leuk, er is er een die ik niet zo geweldig vind. Dit vak is een combinatie vak met Ohio en Texas en het systeem werkt niet al te goed. Oftewel, de helft van de tijd kunnen wij de andere locaties niet horen of zien (lijkt net skype), en kunnen we dus niet deelnemen aan de discussies en leren we niets.

Het vak dat ik het leukst vind is nog altijd het kookvak, en het lab op woensdagavond is dan ook het hoogtepunt van de week, want ik kan eindelijk zelf weer koken. Naast mijn vakken ben ik ondertussen ook echt bezig met mijn onderzoek, wat het iets drukker maakt.

Een paar weken geleden had ik een weekje last van heimwee, maar ik merk dat alle internationalen rond deze periode een dipje hebben. Gelukkig hebben we het allemaal een andere week en kunnen we elkaar opvangen. Al hoorde ik wel dat er een iemand zo veel last had van heimwee, dat hij voor een weekend terug naar Ierland is gevolgen. Dus zo erg had ik het nou ook weer niet.

Dan nu de trip. Dit weekend had onze uni oktober vakantie. Dat betekend dat we een lang weekend hadden en maandag en dinsdag vrij waren. Niet alle universiteiten hebben deze vakantie, maar die hebben weer langer vrij met Thanksgiving. Dit keer gingen we met z'n vieren op pad: Cathy, Trisha, Jenni en ik. Jenni is Amerikaans en een huisgenoot van Cathy. We hadden de auto van de vader van Jenni geleent en gingen vrijdag avond alvast een stuk rijden. Rond een uur of 12 kwamen we aan in zo'n typisch Amerikaans motel in Toledo, Ohio. We zijn snel gaan slapen, want de volgende dag zouden we om 7 uur weer in de auto zitten.

Natuurlijk gaat dat anders dan gepland en hadden we wat opstart problemen. Onze eindlocatie zou Niagara falls zijn. Op weg daarheen kwamen we langs Detroit, en Cathy wou graag een magneet. We zijn dus op zoek gegaan, maar konden niets vinden dat open was om half 9 's ochtends. Dus zijn we doorgereden naar een deli. De eigenaar was een kennis van Jenni, en we mochten er gratis ontbijten. Na een goed gevulde buik, gingen we op weg naar Niagara falls. Ik had van te voren nog gevraagd of we een gps hadden of dat iemand internet had in het buitenland, om niet te verdwalen. Jenni had internet op haar telefoon, maar de settings stonden verkeerd. Daarom viel halverwege Canada haar Google Maps route weg en moest ik navigeren door kaart te lezen. We zijn uiteindelijk goed aangekomen, maar ik denk dat er een snellere route was. Vanaf dat moment was ik chef kaart, want de rest kon blijkbaar geen kaart lezen.

Aangekomen bij de Falls, zijn we snel foto's gaan nemen en op zoek gegaan naar een boot. Op de boot kregen we prachtig mooie roze poncho's aan, maar die mochten niet baten. Na de eerste Falls was ik al zeiknat, maar dat mocht de pret niet drukken. We hadden prachtig licht voor foto's en de Falls zijn echt geweldig. We zijn 's avonds ook nog terug gegaan, omdat de Falls dan verlicht worden in allemaal kleuren. Daarna zijn we naar een bar gegaan, waar we nog een vriendin (met haar vrienden) van Cathy ontmoette.

De volgende ochtend mochten we weer op na 5 uurtjes slaap om door te rijden naar Toronto. Toronto is een leuke stad. Het is een goede mix van Amerikaans en Europeaans. In de middag hebben we fietsen gehuurd, ik had wat overtuiging nodig, want er waren onderweg zo veel mooie dingen te zien die ik wou fotograferen, maar uiteindelijk ben ik blij dat we zijn gaan fietsen, want sommige dingen liggen erg ver uitelkaar. Ook in Toronto kwamen we de vrienden van Cathy weer tegen en besloten we om samen te gaan eten in Chinatown. Op weg naar Chinatown zijn we nog even gestopt bij het grote Toronto sign, om vervolgens (met gevaar voor eigen leven) weer verder te fietsen. We zijn uiteindelijk gaan eten bij een klein tentje, dat volgens de inwoners de beste dumplings van Toronto maakt, en ik moet toegeven, ze waren erg lekker.

Na het eten zijn we nog even naar een Irish pub gegaan, waar we random mensen van Purdue tegenkwamen. Ze herkende ons, omdat het heel gewoon is om altijd en overal universiteits kleren te dragen en dat deed Jenni dus. Na een tijdje met ze gepraat te hebben, zijn we maar op de fiets naar ons hostel gestapt. Na hier te zijn aangekomen zijn Trisha en Jenni nog even met de auto pumpkin pie gaan halen, omdat het maandag Canadian Thanksgiving zou zijn.

De volgende ochtend zaten we om 5 uur al in de auto, want we hadden een lange rit voor de boeg. Het eerste stuk heb ik nog wat kunnen slapen, waarna ik het rijden overnam. Dit keer liet de gps ons in de steek, want na bij een tankstation te zijn gestopt, kregen we in een keer een andere route, die ons door het niets van Michigan stuurde. Rond half 5 kwamen we aan bij het ouderlijk huis van Jenni, waar we over zouden stappen in Jenni's auto. Daar aangekomen waren Trisha en Cathy erg blij om met dieren te kunnen knuffelen (honden, katten, ezel, paard, lama's, en nog veel meer) dat we er even zijn gebleven. Het was voor mij natuurlijk de hemel op aarde (not) met al die dieren, maar ik heb het overleefd. Na een uurtje hebben we afscheid genomen van Jenni, haar familie en dieren, en zijn we terug gereden naar de campus. Uiteindelijk hebben we er zo'n 13 uur over gedaan.

Al met al was het een erg leuke trip. De foto's zullen in delen op fb verschijnen, aangezien de anderen ook foto's hebben gemaakt.

De volgende trip zal met Thanksgiving zijn, al weet ik nog niet zeker wat ik ga doen. Waarschijnlijk ga ik met een Amerikaans meisje dat niet naar huis gaat door Ohio crossen. Zoals jullie me kennen, ben ik wel al druk bezig met de trip die ik aan het einde van mijn periode ga maken. Ik moet even goed uitzoeken of ik alles wel kan doen dat op mijn lijstje staat, aangezien er veel plekken zijn getroffen door de orkanen.

Ik kwam er vorige week dus ook achter dat ik al weer bijna op de helft van mijn periode hier zit, dus de tijd vliegt.

Hoe is het daar met iedereen? Al weer bijna toe aan de eerste tentamens in Wageningen?

Liefs,