Niet veel nieuws

24 november 2017 - West Lafayette, Verenigde Staten

Hoihoi,

Ik dacht ik zal maar weer eens een blog schrijven, al is er niet veel veranderd sinds de laatste keer. Al mijn vakken beginnen ten einde te komen en ik ben dus druk bezig met alles af te ronden. Daarnaast ben ik druk bezig om mijn onderzoeksverslag zo ver mogelijk af te hebben voordat ik ga reizen. Dus bijna al mijn tijd ben ik kwijt aan mijn studie, al valt het nog altijd in het niets bij de hoeveelheid tijd die de Amerikanen aan studie en werk besteden.

In de afgelopen periode ben ik naar een studenten Football game en basketbal game geweest. Mijn voorkeur gaat toch uit naar het basketbal, deels omdat het natuurlijk dichter bij korfbal ligt, maar het gaat vooral 10x zo snel en je bevriest niet. Het weekend van de football game was het eerste koude weekend (en het is hier nu echt koud) dus iedereen in het stadion was koud. Ze weten wel een goede show te maken voor de wedstrijd en gedurende half time. Gedurende de wedstrijd is de band er om aan te geven welke liederen worden gezongen door de toeschouwers, dus dat heeft allemaal een hoge amusements waarde. Het probleem is alleen dat de sport zelf erg lang duurt. Zodra er iemand op de grond valt (vaak na nog geen 2 meter) wordt het spel stilgelegd zodat iedereen weer kan opstellen, wat vaak 5 minuten duurt. Een team bestaat uit drie teams, dus de meeste spelers spelen zo'n 15 minuten en deze teams wisselen gedurende elke keer dat het spel wordt gestopt. Mensen zijn hier wel erg fanatiek, vrienden van degene met wie ik was waren na afloop zelfs aan het huilen omdat we verloren hadden...

Daarnaast was donderdag Thanksgiving. Ik ben met Mary-rose naar haar zusje gegaan in Dayton, Ohio, om met zijn drietjes thanksgiving te vieren. We zijn er op woensdag heen gereden, hebben de campus bekeken en hebben een deel van ons eten ingeslagen. Op Thanksgiving zelf hebben we eerst de bekende optocht door New York bekeken, verder hebben we gewandeld over de plaatselijke begraafplaats (gewoonste zaak van de wereld hier) en gekeken bij de graven van de bedenkers van het vliegtuig. Daarna hebben we nog een deel van onze boodschappen gedaan en rustig TV zitten kijken. Ons diner bestond uit kip (kalkoen was te duur), aardappelpuree, jus, stuffing (bestaat vooral uit oud brood) en boontjes. Volgens de meiden kwam het redelijk dichtbij een traditioneel thanksgiving diner. Als toetje hadden we nog pumpkin pie, wat echt heel erg lekker is! Vandaag zijn we nog gaan black friday shoppen, we zijn maar wat later op de dag gegaan om de ergste drukte te voorkomen, maar het was nog altijd erg druk, al heb ik geen ruziende vrouwen gezien (erg teleurstellend). Daarna zijn we terug naar Purdue gereden, omdat we allebei veel werk moeten doen dit weekend.

Zoals ik al zei is het semester bijna afgelopen, wat betekend dat mijn reis op de planning staat. Zoals iedereen mij kent heb ik mijn reis al uitgestippeld en is bijna alles al geboekt. De reis gaat als volgt:

Nashville - Great Smoky Mountains - Atlanta - Savannah - Jacksonville - Tallahassee - Pensacola - New Orleans - Los Angeles - Cambria - San José (op bezoek bij Marloes en Johan) - Chicago.

Ik heb er erg veel zin in!

Voordat ik ga reizen zal ik waarschijnlijk geen blog meer schrijven. Ik zal mijn best doen om jullie af en toe op de hoogte te houden van mijn reis door blog of foto's, maar anders zien/spreken jullie me weer over 7 weken. Dus geniet nog maar even van die zeven weken, want daarna is het weer gedaan met jullie rust!

Hoe is het daar allemaal? Zijn jullie ook al aan het bevriezen?

Kusjes